Kadonneen muistikirjan arvoitus

Nettihiljaisuudestani huolimatta kaikenlaista on työn alla: Hiekkasotilaat tulee pian oikovedoksena luettavaksi, Usva 2/2012 on taitossa ja eräs romaanikäsikirjoitus työstettävänä.

Joulukuussa hukkasin muistikirjani. Se oli jo lähes täynnä ja olin aikeissa siirtyä uuteen. Olen etsinyt ja kysellyt potentiaalisista kadottamispaikoista, mutta vielä kirjaa ei ole tullut vastaan. Hukkasin sen joulukuussa, jolloin en käynyt missään reissuissa, muualla kuin mummolassa. Kirja siis mitä todennäköisimmin on kotona jossakin superhyvässä jemmassa.

Muistikirja olisi sikäli hyvä löytää, että olen sen sisuksiin kirjannut yhden tulevan romaanin ideat. Voi toki lähteä siitä, että ne ideat joita ei muista ulkomuistista, ovat surkeita, mutta mitä todennäköisimmin pelkkä kirjan selailu inspiroisi ja aiheuttaisi aivomyrskyn.

Olen addiktoitunut Paperblankin muistikirjoihin, kun niissä on nätit kuoret, sopiva kynätuntuma ja magneettiläpät. Onneksi minulle vihjattiin, että kai niitä nyt netin kautta voi tilata. Ja kyllähän toki, Amazon kantoi kotiin uuden uutukaisen muistikirjan. Minulla ei varsinaisia kirjoittamiseen liittyviä manööverejä tai rituaaleja ole, mutta kunnon muistikirja pitää olla. Siihen sitten tulee kirjattua kaikkea mahdollista sälää, kaikkea muutakin kuin kirjallisia idiksiä.

Uuteen kissa-aiheiseen kirjaan onkin varmaan syytä muistella uusiksi kaikki ne ideat, jotka taannoin jo kertaalleen kirjasin ylös.

4 thoughts on “Kadonneen muistikirjan arvoitus

  1. Muistikirjasi viimeinen merkintä oli: ”Nyt laitan tämän kirjan TOSI hyvään paikkaan, etten varmasti hukkaa tätä.”

  2. Vertaistukea täältä. Tosin en ole hukannut muistikirjaa (kirjoitan muuten aina muistikirjoihin: Tämä on N.N:n muistikirja ja erittäin tärkeä. Jos löydät tämän, soita numeroon xxxx). Tuo hätähuuto ei tietenkään auta, jos on hukattu esine on kodissa. Minä puolestani olen hukannut kasan valmiita esiintymis/luentorunkoja.
    Mitä ilmeisimmin juurikin JP:n mainitsemalla menetelmällä.

  3. Muistikirjan hukkaaminen on kyllä painajaismaista. Itselläni vanhatkin muistikirjat ovat tuossa ”silmän alla” koko ajan ja vähän väliä niitä saa kaivella esiin kun miettii tarinoita ja yhdistelee niitä toisiinsa. Paperblanksit ovat aivan ihania, mutta aivan liian kalliita. Nyt olen tykästynyt Tiimarin kirkkaan värisiin muistikirjoihin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s